Метод Бейтса. уявне представлення

Спогад вельми тісно пов'язане з уявним поданням. Використання цих двох вправ в поліпшенні зору навряд чи може бути розділене. «Уявне представлення, п'є Бейтс, тісно пов'язане з спогадом, хоча і відрізняється від нього. Подання залежить від спогади, оскільки уявити будь-яку річ можна лише тоді, коли її вдається згадати. Ви не зможете уявити захід, якщо ніколи його не бачили. Якщо ви спробуєте уявити блакитне сонце, то ви станете, як покаже Ретіноскопи (Прим.авт .: см. Словничок наприкінці книги), міопікі.

Ні уявне представлення, ні спогад не можуть бути здійснені, якщо психіка повністю не розслаблена. Отже, коли ідеальні уявлення і спогад, зір теж ідеально (звичайно, якщо око не має якого-небудь фізичного дефекту) ".

Таким чином, можна прийти до висновку, що культивування цих двох аспектів психічної діяльності людини спогади і уявного уявлення сприяє не тільки поліпшенню інтерпретації отриманого на сітківці зображення, а й поліпшенню самих зображень. ( «Оскільки ідеальне уявне представлення неможливо без ідеального розслаблення, то вчинене уявлення не тільки коригує неправильну інтерпретацію зображення на сітківці, а й виправляє аномалію рефракції»).

Уявлення ж об'єктів в неправдиве кольорі, в кольорі, в якому ми не звикли його бачити, завжди призводить до напруження психіки. Наприклад, якщо ви спробуєте уявити червоні хвилі на морському узбережжі або блакитне сонце, про який писав Бейтс, неминуче з'явиться напруга. Можливо, воно не буде настільки велике, що ви його помітите. Однак, в таких ситуаціях прилади, призначені для реєстрації шкірно-гальванічної реакції, засвідчать її зміна, що говорить про збільшену напруженості психічної діяльності. Апарати, побудовані на подібному принципі, до речі, використовуються в якості детекторів брехні, що реагують на невірні твердження обстежуваного, оскільки і в цьому випадку зростає психічна напруга. Що з'явилося в результаті такого уявлення об'єктів в невірної колірної забарвленням напруга досить, щоб зменшити або звести нанівець ефект, що дається пальмінгом. Спробуйте виконати просту вправу на уявне представлення, розроблене Р. С. Агарвалом.

ВПРАВА N 8

Закрийте очі і прикрийте їх долонями. Уявіть аркуш білого паперу і спробуйте подумки написати на ньому тушшю своє ім'я. Якщо це вдасться, то напишіть по буквах своє прізвище і по батькові, чітко уявляючи собі кожну букву окремо. В кінці запису поставте крапку. Тепер забудьте про літери і згадуйте тільки точку. Вона повинна здаватися вам рухається з боку в бік короткими, повільними і легкими погойдуваннями. Якщо уявлення точки вдається насилу, то слід вдатися до інших методів розслаблення, оскільки, як ми говорили раніше, зупинятися на методах, які не дають швидких результатів помилково.

Те, що ми бачимо, є інтерпретацією нашим мозком зображень, отриманих на сітківці. Ми можемо поліпшити цю інтерпретацію за допомогою уявної уявлення. Яким чином? Щоб це стало зрозумілим ми наведемо одне з вправ Р. С. Агарвал.

ВПРАВА N 9

Візьміть перевірочну таблицю і повісьте її на такій відстані від себе, щоб ви бачили її задовільно (не дуже добре, але і не дуже погано). Подивіться на білий центр великої літери «О» (Така буква є в таблиці Снеллена, але відсутня в використовуваної у нас в країні таблиці Сивцева. Замість рекомендованої Агарвалом літери «О» ви можете скористатися одним з кружечків в правій частині таблиці Сивцева. Кружечок в десятій рядку відповідає приблизно розміром великої літери «О» в таблиці Снеллена). Порівняйте білизну центру літери «О» з білизною іншої частини перевірочної таблиці. Можливо вам це вдасться легко. Якщо ж це не вдалося, то використовуйте ширму, т. Е. Картку з маленьким отвором в ньому. Прикрийте цією карткою чорну частину букви «О» і зверніть увагу на білий центр букви, який залишився видимим завдяки отвору в картці. Приберіть ширму і зауважте, що білий центр букви здається біліше, ніж поля перевірочної таблиці, коли чорна частина букви оголюється. Коли ж вона прикривається ширмою, центр букви «О» здається мають таку ж білизну, як і решта перевірочної таблиці. Отже, можна показати, що білий центр букви «О» виглядає біліше, ніж він є насправді. Це і є те, що Бейтс називав уявним поданням (уявою). Коли ми бачимо те, чого немає в реальності, ми насправді не бачимо, а лише уявляємо собі це. Свідомо представляючи центр букви «О» біліше, ніж він є насправді, ми сприяємо збільшенню контрасту між чорним і білим і, таким чином, покращуємо бачення літери. Чим біліше ви зможете уявити собі центр букви «О», тим краще стане ваше зір для неї, а коли поліпшується бачення літери «О», поліпшується бачення і всіх інших букв на перевірочній таблиці. Зазвичай білі частини букв на перевірочній таблиці з відстані 4,5-6 метрів здаються для нормального очі біліше, ніж краю перевірочної таблиці. Для очі ж з поганим зором все виглядає навпаки.

Дуже важливо в процесі уявного уявлення продовжувати зберігати чіткий уявний образ і після того, як це уявлення дасть людині можливість побачити нові деталі або об'єкти, про існування яких людина навіть не здогадувався просто через свій поганий зір. Згадайте, що ми говорили в попередньому розділі про спогаді точки. Бейтс пише, що «коли людина хоче вірити в те, що букви можна представляти, і готовий їх представляти без зусиль побачити або порівняти те, що він бачить з тим, що він представляє (що завжди веде назад до напруги), за допомогою уявної уявлення іноді можна досягти чудових результатів. Деяким людям після того, як вони представлять, що бачать одну букву абсолютно чорної і чіткої, вдається прочитати всі букви на нижній сходинці перевірочної таблиці. Більшість людей, однак, так відволікається тим, що вони бачать, коли їх зір поліпшується поданням, що втрачають цю букву. Одна справа зуміти подумки уявити чітке бачення будь-якої літери, інше зуміти побачити цю та інші літери без втрати контролю над цією виставою ». Для розвитку цієї здатності Бейтс рекомендує наступну вправу, призначене для міопіков. Після відповідної переробки цю вправу з успіхом може бути використано для лікування і інших видів аномалій рефракції. Для виконання цієї вправи вам треба буде попередньо ознайомитися з тим, що являє собою центральна фіксація (розділ 3.4.1.).

ВПРАВА N 10

Подивіться на якусь букву з відстані, з якого вона видна найкраще. Потім закрийте очі і згадайте її. Повторюйте так до тих пір, поки спогад не стане таким же гарним, як і бачення в ближній крапці. Повісивши перевірочну таблицю на відстані 6 метрів, подивіться на чисту порожню поверхню в сантиметрах тридцяти або більше того осторонь від неї і знову згадайте букву. Виконайте те ж саме, скоротивши яку спочатку до 15, а потім і до 7-10 сантиметрів. В останньому випадку зверніть увагу на появу букв на перевірочній таблиці в периферичному полі зору. Якщо спогад як і раніше абсолютно, вони здадуться тьмяно чорними, але не сірими. При цьому ті букви, що ближче до точки фіксації здадуться чорніше, ніж ті, що подалі від неї.

Поступово скорочуйте відстань між точкою фіксації і буквою до тих пір, поки ви не зможете дивитися прямо на неї і представляти, що її видно так само добре, як згадується. Цей же принцип можна використовувати для досягнення спогади чорної точки без втрати бачення при набутті поліпшеного зору. Під час тренування добре було б час від часу закривати очі, прикривати їх долонями рук і згадувати зовсім чорними цю букву або точку. Відпочинок і психічний контроль, що досягаються таким способом, допоможуть домогтися відповідного контролю, коли людина дивиться на перевірочну таблицю. А тепер досить довга цитата, наведена тут лише тому, що в ній відображені дуже багато аспектів вправ на спогад і уявне представлення. Від того, наскільки міцно ви засвоїте те, про що йдеться в ній, буде залежати ваша удача чи невдача в досягненні своєї мети.

«Люди, пише Бейтс, яким цей метод приносить успіх, не усвідомлюють, представляючи чітку букву, бачення в той же час нечіткої букви і не відволікаються, коли їх зір поліпшується таким поданням. Багато людей можуть абсолютно чітко згадувати, закривши очі або дивлячись на місце, де напевно не можуть побачити букву, але як тільки вони починають дивитися на неї, з'являється напруга, і вони втрачають контроль над своїм спогадом. А оскільки уявлення залежить від спогади, то вони не можуть уявити бачення цієї літери. У таких випадках я звик чинити одним із способів, описаних в попередньому розділі. Я починаю з питання: «Чи можете ви уявити чорну крапку в нижній частині цієї букви і в той же час, чітко уявляючи цю точку, чи здатні ви уявити, що ви бачите цю букву?» Іноді їм це вдається, але зазвичай немає. Тоді їх просять уявити якусь частину цієї букви, зазвичай нижню. Коли їм вдасться представити цю частину прямої, зігнутої або відкритою (в залежності від ситуації), вони зможуть представити бічні і верхні частини, все ще зберігаючи точку внизу.

Але навіть після того, як вони зроблять це, вони, можливо, як і раніше не зможуть уявити всю букву цілком без втрати точки. Стимулювати їх до цього можна, підносячи перевірочну таблицю трохи ближче до них, а потім відсуваючи її. Пов'язано це з тим, що при погляді на поверхню, де є який-небудь об'єкт для розглядання, подання поліпшується пропорційно наближенню точки, де зір краще ВЕГО, оскільки в цій точці очі найбільше розслаблені. Коли ж на поверхні немає нічого особливого для розглядання, відстань не має значення, так як при цьому не прикладається ніякого зусилля побачити. Щоб допомогти людям подумки уявити, що вони бачать букву, їм знову і знову треба вселяти: «Зрозуміло, ви не бачите букву. Я і не прошу вас побачити її. Я лише прошу, щоб ви ПРЕДСТАВИЛИ, що бачите її зовсім чорної і абсолютно чіткою ». Коли людям за допомогою уявної уявлення вдасться побачити якусь відому букву, вони можуть застосувати той же метод і до незнайомої букві. Це пов'язано з тим, що як тільки будь-яку частину букви, таку як зона розміром з точку, вдається уявити абсолютно чорної, вся буква буде побачена чорної, хоча на перших порах зорове сприйняття цього факту може бути не настільки тривалим, щоб людина усвідомила це ».

Далеко не завжди людина здатна займатися поданням красивих пейзажів, сцен з фільмів і тому подібних речей. Якщо ви занадто сильно втомилися або погано себе відчуваєте, щоб воскресити в пам'яті якусь приємну згадку або ж уявити щось подібне, то підіть раді М. Д. Корбетт і подумки займіться будь-яким механічним процесом, наприклад, малюванням картинок.

Якщо талантів художника в собі ви не виявили, то вчините простіше. Уявіть, що у вас є великий білий аркуш паперу і ручка. Намалюйте в верхньому куті аркуша квадратик зі стороною в сантиметри 2-3. Тепер поруч з ним намалюйте такий же квадратик, але стоїть на одній зі своїх вершин. Потім намалюйте прямокутник, довга сторона якого горизонтальна. Намалюйте ще один прямокутник, але вже стоїть вертикально на своєму короткому ребрі. А як буде виглядати трикутник в різних положеннях? Представили? Тоді намалюйте в розумі кружечок. Тепер було б цікаве розглянути різні комбінації ваших малюнків. Впишіть кружечок в квадрат, поставте його на на вершину трикутника, на верхній край прямокутника або впишіть його всередину прямокутника. Чи можете ви уявити, що ваш кружечок перекочується всередині прямокутника від одного короткого ребра до іншого і назад? Якщо вам це заняття не дуже цікаво, то придумайте самі що-небудь аналогічне. Варто тільки постаратися і ви завжди знайдете цікаве заняття для уявного уявлення. Вправи на уявне представлення, що виконуються правильно можуть істотно поліпшити ваше зір, Бейтс наводить у своїй книги навіть випадки досягнення таким методом телескопічного і мікроскопічного рівнів зору. Аналогічні описи можна зустріти і в роботах інших авторів.

Авторські права 2020 © Bolezni.net.ua | Усі права захищені.
При використанні матеріалів, посилання на сайт обов'язкове!
Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров'я.