Щоб пацієнти не вмирали, лікар повинен бути чуйним, радять учені
Кембриджський університет з'ясував на прикладі пацієнтів з діабетом: якщо лікар виявляє емпатію і особливим чином спілкується з людиною, то хворі рідше вмирають. Йдеться про ті випадки, коли лікар чітко розуміє перспективу для пацієнта, приймає разом з ним рішення, намагається дивитися на проблему, звертаючись до ширшого контексту.
В рамках дослідження через рік після постановки діагнозу пацієнти оцінювали рівень емпатії своїх лікарів і свій досвід лікування діабету за попередній рік. З 628 учасників дослідження 19% стикалися з серцево-судинними захворюваннями, а 21% помер від різних причин, включаючи рак і серцевий напад.
Так, пацієнти, які протягом перших 12 місяців після постановки діагнозу фіксували високий рівень емпатії з боку лікаря, на 40-50% рідше вмирали в наступні 10 років і рідше стикалися з кардіологічними недугами в порівнянні з пацієнтами, чиї лікарі майже не демонстрували емпатію.
Розділи медицини
Це - цікаво
- Медичний портал